Tips voor een betere nachtrust tijdens de zwangerschap

Blog slaaptips tijdens zwangerschap

In het begin van je zwangerschap zal je er nog niet zo’n last van hebben, maar hoe groter je buik wordt, hoe lastiger het wordt om fijn en comfortabel te slapen. En laat je die rust nou net zo goed nodig hebben tijdens deze periode. Daarom geven wij je een aantal tips in deze blog voor een betere nachtrust tijdens de zwangerschap! Lees je mee?

  1. Eten
    Het is het beste om ’s ochtends een zwaardere maaltijd te eten, dan ’s avonds vlak voordat je naar bed gaat. In de ochtend kan je lichaam namelijk het makkelijkst voedsel verteren. Dus een goed, stevig ontbijt is helemaal zo gek nog niet! Een goed begin, is het halve werk dus kom maar op met dat uitgebreide ontbijt 😉 Uiteraard hoef je niet met een knorrende maag je bed in te stappen, want dat zal de nachtrust ook niet bevorderen. Maar als je nog iets wilt eten, zorg dan dat het iets licht verteerbaars is. TIP: Voorkom pittig, vet en zuur eten i.v.m. maagzuur.
  2. Beweging
    Ik zal je niks nieuws vertellen als ik je zeg dat lichamelijke beweging gezond voor je is. Zware gewichten liften in de sportschool en een marathon rennen is niet echt aan te raden richting het einde van je zwangerschap, maar uiteraard zijn er nog veel meer manieren om lekker gezond en fit in beweging te blijven. Ga overdag lekker een stukje wandelen of een rustige work-out doen in de sportschool. Na je work-out is je lichaam nog een aantal uren in de actieve modus, dus ’s avonds is het niet heel handig om te doen.
  3. Zwangerschapskussen
    Je kent ze vast wel. Die lange kussens waar je mee kan slapen tijdens je zwangerschap. Ideaal! Met deze speciale zwangerschapskussens kan je je buik ondersteunen en trekt het minder aan je rug. Je hebt verschillende houdingen hoe je met het kussen kan slapen. En hij is nog multifunctioneel ook, want als de kleine er straks is kan je hem gebruiken als voedingskussen voor tijdens de borstvoeding maar ook als babynestje om je baby in te leggen. Voor het laatste moet je wel een hoes kopen om over het kussen heen te leggen.
  4. Zwangerschapsmassage
    Een zwangerschap kan voor veel spanning zorgen in je lijf. Juist daarom is het zo belangrijk om ook je rust te nemen en te ontspannen zo op z’n tijd. Tijdens onze zwangerschap massage kom je helemaal tot rust en kan je lijf écht even ontspannen. Het zorgt voor een verbeterde bloedcirculatie, verlichting van pijn en dus ook een verbeterde nachtrust. Al vanaf €40,- boek je jouw zwangerschapsmassage bij ons!